CAST
|
GAL

Vigésimo séptima edición (2023-2024)

¡Estos son os gañadores da 27.ª edición!

 
Premio provincia de Lugo na 7.ª edición de Voz Natura (curso 2003-2004), premio Galicia na 16.ª (2012-2013) e de novo premio Galicia este curso. Este é o impresionante palmarés do colexio San Lorenzo de Lugo no programa ambiental de La Voz de Galicia e a Fundación Santiago Rey Fernández-Latorre. Hoxe, coincidindo co Día Mundial do Medio Ambiente, Voz Natura fai públicos os gañadores do seu 27.ª edición.

O comité científico tívoo moi complicado este curso, pero finalmente rendeuse ao rigor científico, compromiso e dedicación do colexio San Lorenzo. Un centro que, nos vinte anos pasados desde o seu primeiro galardón ata hoxe, evolucionou dun seminario menor a un colexio mixto. Polo camiño, o coidado ambiental foi sempre unha constante, grazas ao empeño de Miguel Leiva, o profesor de matemáticas que ejemplifica á perfección a transversalidade que propón Voz Natura.

O premio Galicia deste curso chégalles por un inmenso proxecto de concienciación e acción. Entre as súas numerosas actividades —destacar todas sería imposible— cabe citar o estudo sobre cambio climático que realizaron nas sete grandes cidades galegas; as súas investigacións sobre a cochinilla parda, unha praga que afecta as árbores da súa contorna, ou os traballos sobre micoloxía. Tamén elaboraron xabóns naturais e doaron a Cáritas os beneficios obtidos coa súa venda, e recuperaron os xardíns e a horta abandonada dunha edificación próxima á muralla de Lugo. Realizaron a ruta dos muíños de Meira e a de ínsua de Seivane-Adai, pondo en valor o seu patrimonio etnográfico.

A partir de setembro continuarán con estas actividades e comezarán outras novas grazas aos 5.000 euros cos que está dotado o premio Galicia, patrocinado pola Consellería de Medio Ambiente e Sogama, do mesmo xeito que o galardón ao mellor proxecto infantil. Ademais destes, o comité científico fallou os premios provinciais, cuxos gañadores recibirán 2.000 euros para actividades ambientais, grazas á colaboración de Gadisa.

MELLOR PROXECTO INFANTIL: ESCOLAS INFANTÍS DALILA
Son seis escolas en Marín, Moaña e Cangas, con 150 pequenos ecoloxistas nas súas aulas coordinados pola profesora Iria González. Estiveron todo o curso «descubrindo Galicia especie a especie» a través dun proxecto estruturado en cinco grandes bloques para explorar as dimensións gastronómica, salvaxe, mariñeira, enxebre e máxica. Un traballo que lles valeu o premio ao mellor proxecto infantil.

Investigaron sobre flora e fauna, crearon sementeiros para plantar despois na súa horta e instauraron a figura do ecodelegado, responsable de fomentar as boas condutas ambientais entre os seus compañeiros. Tamén limparon as marxes do río Gafos coas súas familias e a asociación Vaipolorío.

GAÑADORES PROVINCIAIS
A CORUÑA: CEIP PORTOFARO
«Coidamos a nosa contorna». Moi centrado na temática do curso —a protección da flora e a fauna autóctona—, o proxecto deste colexio de Cambre incluíu a creación dun hotel de insectos, o seguimento da rexeneración da ría do Burgo ou a doazón benéfica das colleitas obtidas no seu invernadoiro, entre outras actividades.

LUGO: CPI UXÍO NOVONEIRA
«Con-ciencia dúas nosos soutos». Este colexio de Pedrafita do Cebreiro aproveitou todo o potencial educativo dos Ancares e O Courel. Rehabilitaron rutas de sendeirismo, puxeron en valor o patrimonio etnográfico e celebraron o sexto Congreso Científico da Montaña, sen perder de vista a loita contra o lume e o seu horto.

OURENSE: CPR DIVINA PASTORA
«Ecovigilantes». Máis de 60 actividades só durante este curso e 26 anos de traballo ás súas costas. Non hai recuncho de Ourense que se lles escape aos ecovilanes do Divina Pastora que percorren a súa contorna recollendo todo tipo de residuos, limpando montes, un tramo do río Loña que teñen apadriñado e, por suposto, coidando o río Miño.

PONTEVEDRA: CEIP NÚMERO 2
«Quen vive non noso patio». Investigación e protección de flora e fauna protagonizaron o traballo do colexio de Tui, premio provincia de Pontevedra. Construíron caixas niño que colocaron na súa localidade, cultivaron plantas aromáticas e crearon compost grazas aos seus ecopatrullas. Os alumnos tamén participaron en marchas ciclistas e rutas.