De Xunqueira de Ambía a Bruxelas, exemplos de como Voz Natura defende o medio natural
Foi antonte, sábado, pero para os tres centenares e medio de centros que participan na 26 edición de Voz Natura cada vez que sae o Sol é o Día Mundial da Terra. E esta iniciativa de La Voz de Galicia está a deixar pegada no planeta. Humilde, pero constante e, grazas a miles de profesores e alumnos, perdurable.
Sexa dito de paso, na web de Voz Natura hai unha sección denominada así, A Pegada. A sección lanzouse coa idea de que os participantes deixen constancia dos lugares e espazos naturais onde traballaron. Noutras palabras, que sinalen a súa pegada ambiental no mapa de Galicia. (É tan fácil como solicitar o acceso a un formulario no que hai que inscribir o nome do centro educativo, título do traballo ou proxecto, breve descrición e situalo no mapa).
Pero hai que ir ao terreo. E diso sabe moito Javier Pérez, profesor do ourensán CEIP Pai Crespo de Xunqueira de Ambía. O proxecto que levan adiante chámase Coidemos do noso, e non resulta nada difícil de deducir que se centra na protección ríos e montes.
Pero agora mesmo están a traballar nun roteiro de orientación polo medio do seu patrimonio natural, histórico e etnográfico, que é moito: «Ademais do río, onde está ou Pasal dous Pelamios, co que traballamos todos os anos, temos muíños, cales para levar a auga a eles, poldras, unha fonte terminal, canastros, un castro metade de Xunqueira de Ambía e metade de Baños de Molgas…», relata. E engade que están a traballar nesa defensa do medio os 110 alumnos do centro. «Nós valoramos moito a continuidade do que facemos curso tras curso, e incorporamos sempre as novas temáticas que propón Voz Natura», remata.
Ese é todo un exemplo de traballo local. Pero, ao mesmo tempo, de Galicia para o mundo. Ou iso é o que deberon de pensar os alumnos do CPR A Inmaculada, de Ponteareas, que coa súa profesora Susi Rodríguez á fronte conseguiron un Erasmus e plantáronse a semana pasada en Bélxica, onde 117 deses alumnos compartiron experiencia cos belgas. Sobre que? Sobre respecto e coñecemento do medio. E diso, na Inmaculada, saben moito: levan 20 anos plantando no monte da Picaraña.
Susi Rodríguez parece tan animada como o primeiro día: «Claro que seguimos con noso obxectivo de recuperar as áreas queimadas non 2017, e este curso xa plantamos cen árbores frondosas nese monte!». E como van creando escola, «nas horas de patio os máis pequenos aprenden a identificar as árbores plantadas e os arbustos aromáticos grazas aos cartaces explicativos». Ademais, para os máis novos prepararon en días pasados «a horta ecolóxica, onde eles mesmos plantaron tomates, leitugas, cenouras e xudías».
Sexa dito de paso, na web de Voz Natura hai unha sección denominada así, A Pegada. A sección lanzouse coa idea de que os participantes deixen constancia dos lugares e espazos naturais onde traballaron. Noutras palabras, que sinalen a súa pegada ambiental no mapa de Galicia. (É tan fácil como solicitar o acceso a un formulario no que hai que inscribir o nome do centro educativo, título do traballo ou proxecto, breve descrición e situalo no mapa).
Pero hai que ir ao terreo. E diso sabe moito Javier Pérez, profesor do ourensán CEIP Pai Crespo de Xunqueira de Ambía. O proxecto que levan adiante chámase Coidemos do noso, e non resulta nada difícil de deducir que se centra na protección ríos e montes.
Pero agora mesmo están a traballar nun roteiro de orientación polo medio do seu patrimonio natural, histórico e etnográfico, que é moito: «Ademais do río, onde está ou Pasal dous Pelamios, co que traballamos todos os anos, temos muíños, cales para levar a auga a eles, poldras, unha fonte terminal, canastros, un castro metade de Xunqueira de Ambía e metade de Baños de Molgas…», relata. E engade que están a traballar nesa defensa do medio os 110 alumnos do centro. «Nós valoramos moito a continuidade do que facemos curso tras curso, e incorporamos sempre as novas temáticas que propón Voz Natura», remata.
Ese é todo un exemplo de traballo local. Pero, ao mesmo tempo, de Galicia para o mundo. Ou iso é o que deberon de pensar os alumnos do CPR A Inmaculada, de Ponteareas, que coa súa profesora Susi Rodríguez á fronte conseguiron un Erasmus e plantáronse a semana pasada en Bélxica, onde 117 deses alumnos compartiron experiencia cos belgas. Sobre que? Sobre respecto e coñecemento do medio. E diso, na Inmaculada, saben moito: levan 20 anos plantando no monte da Picaraña.
Susi Rodríguez parece tan animada como o primeiro día: «Claro que seguimos con noso obxectivo de recuperar as áreas queimadas non 2017, e este curso xa plantamos cen árbores frondosas nese monte!». E como van creando escola, «nas horas de patio os máis pequenos aprenden a identificar as árbores plantadas e os arbustos aromáticos grazas aos cartaces explicativos». Ademais, para os máis novos prepararon en días pasados «a horta ecolóxica, onde eles mesmos plantaron tomates, leitugas, cenouras e xudías».