As patrullas ecolóxicas, un aceno de identidade de Voz Natura
Cada colexio é un mundo, e por iso nomean de distinta forma aos grupos de alumnos que toman conciencia de que ser ecolóxicos non é unha opción, é un deber para evitar que o planeta acabe sendo un vertedoiro: brigadas ecolóxicas escolares, brigadas verdes, patrullas ecolóxicas, ecovigilantes… E así, «non CEIP Fondo Nois de Foz (Lugo) as patrullas ecolóxicas están tendo unha moi boa acollida entre ou alumnado de terceiro a sexto de primaria, participando activamente na compostaxe dos restos orgánicos das aulas e do comedor». Quen fala é Ana Muíña, que coordina ese proxecto incluído en Voz Natura, unha iniciativa de La Voz de Galicia e a Fundación Santiago Rey Fernández-Latorre, e que conta co apoio da Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda, a Deputación da Coruña, a Fundación Alcoa, O Corte Inglés, a Fundación Ramón Areces e Inditex.
Na mesma liña, a profesora María López, do CEIP Cervo, avanza que «dentro dás actividades que temos programadas para o terceiro trimestre está seguir coas limpezas dos diferentes patios do noso centro a través das brigadas verdes, mentres os Colaboradores do Invernadoiro continuarán realizando, os venres durante o momento de lecer, as tarefas de coidado dá nosa plantación».
Por certo que ambos os centros participan tamén en Naturacción, programa de Voz Natura patrocinado pola Fundación Alcoa co respaldo de Alcoa San Ciprián e a colaboración da Consellería de Educación.
Desde a rede de EEI Cativos —uns veteranos: 18 anos en Voz Natura!— engaden que baixo o lema «reducimos, reutilizamos e reciclamos por un consumo sostible» as súas brigadas ecolóxicas están a baterse o cobre e van seguir facéndoo. Non é algo menor, non, porque se trata do traballo ao alimón de 28 escolas por España adiante, das cales dez abren as súas portas en Galicia.
«A metodoloxía que utilizamos está baseada na manipulación, observación e experimentación da realidade xa que consideramos que os nenos aprenden o que viven —reflexiona a profesora de Cativos María García—. O proxecto leva a cabo na contorna exterior de cada centro interaccionando co medio e na aula de forma transversal, entrelazándose coas unidades didácticas do noso proxecto educativo».
No CEIP de Ana Muíña os alumnos «están organizados en catorce parellas e traballan diariamente, e asemade, como un dous obxectivos para este curso é a redución non consumo de auga, participaron nunha ecoauditoría organizada pola Universidade da Coruña para analizar ou consumo e tomar medidas ao respecto».
E pola súa banda, María López está ilusionada porque cando se renoven as clases van levar a cabo «dúas saídas ambientais: limpeza dunha dás praias do noso concello, grazas ao proxecto Mariña Ambiental, e actividades de actuación socioambiental non Río Xunco, grazas ao Proxecto Ríos (Plan Proxecta)».
Na mesma liña, a profesora María López, do CEIP Cervo, avanza que «dentro dás actividades que temos programadas para o terceiro trimestre está seguir coas limpezas dos diferentes patios do noso centro a través das brigadas verdes, mentres os Colaboradores do Invernadoiro continuarán realizando, os venres durante o momento de lecer, as tarefas de coidado dá nosa plantación».
Por certo que ambos os centros participan tamén en Naturacción, programa de Voz Natura patrocinado pola Fundación Alcoa co respaldo de Alcoa San Ciprián e a colaboración da Consellería de Educación.
Desde a rede de EEI Cativos —uns veteranos: 18 anos en Voz Natura!— engaden que baixo o lema «reducimos, reutilizamos e reciclamos por un consumo sostible» as súas brigadas ecolóxicas están a baterse o cobre e van seguir facéndoo. Non é algo menor, non, porque se trata do traballo ao alimón de 28 escolas por España adiante, das cales dez abren as súas portas en Galicia.
«A metodoloxía que utilizamos está baseada na manipulación, observación e experimentación da realidade xa que consideramos que os nenos aprenden o que viven —reflexiona a profesora de Cativos María García—. O proxecto leva a cabo na contorna exterior de cada centro interaccionando co medio e na aula de forma transversal, entrelazándose coas unidades didácticas do noso proxecto educativo».
No CEIP de Ana Muíña os alumnos «están organizados en catorce parellas e traballan diariamente, e asemade, como un dous obxectivos para este curso é a redución non consumo de auga, participaron nunha ecoauditoría organizada pola Universidade da Coruña para analizar ou consumo e tomar medidas ao respecto».
E pola súa banda, María López está ilusionada porque cando se renoven as clases van levar a cabo «dúas saídas ambientais: limpeza dunha dás praias do noso concello, grazas ao proxecto Mariña Ambiental, e actividades de actuación socioambiental non Río Xunco, grazas ao Proxecto Ríos (Plan Proxecta)».