Voz Natura une a alumnos de Ourense e México a través do consumo responsable
Non se trata de elaborar unha lista nin, por suposto, de menoscabar a ninguén. Ata o máis minúsculo centro traballando cun pequeno grupo de alumnos sobre o consumo responsable, sostible e respectuoso co medio ambiente merécese non só un aplauso senón unha medalla. Voz Natura non é unha competición.
Devandito iso, e resultando moi difícil destacar a un centro sobre outro, non cabe dúbida de que o CPR Miraflores, de Ourense, ocupa un lugar no podio. O seu traballo foi recoñecido no seu día cun premio provincial de Voz Natura, unha iniciativa de La Voz de Galicia e a Fundación Santiago Rey Fernández-Latorre, e que conta co apoio da Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda, a Deputación da Coruña, a Fundación Alcoa, O Corte Inglés, a Fundación Ramón Areces e Inditex.
Pero que fan baixo o lema «Somos responsables»? Explícao a coordinadora do proxecto, a profesora María Arjiz, que leva no centro cinco anos aínda que Voz Natura está presente en Miraflores desde moito antes: «Unha das actividades é a análise da degradación de diferentes materiais recolleitos do lixo tras unha merenda». A súa idea é que os alumnos «poidan comparar e observar, de primeira man, canto tarda en degradarse a materia orgánica, como pode ser unha monda de plátano con respecto ao que tarda un vaso de iogur, por exemplo». E ao mesmo tempo, tamén estudar como certos parámetros naturais (choiva, tipo de terra, temperatura, etc.) poden afectar á devandita degradación.
E este non é un proxecto máis, porque é internacional. A profesora aclara: «Implica ao noso alumnado de 3.º da ESO e ao alumnado do mesmo grupo de idade do Colexio Highlands de México, co que temos diferentes actividades colaborativas».
«O que facemos é interdisciplinar, xa que inclúe bioloxía, química (analizamos as terras) e imos elaborar unhas estatísticas, así que as matemáticas entran tamén», di María Arjiz, quen non oculta a súa satisfacción polo interese que mostran os seus alumnos, e engade: «E un grupiño de infantil, que como están con residuos cero, déronnos o plástico dalgúns alumnos que en certo momento apareceron polo recreo envolvendo con el a merenda».
E todo iso ten hoxe un colofón que en realidade é o principio dunha amizade que en Miraflores esperan que sexa longa. Porque xustamente hoxe, ás catro e media da tarde hora española, teñen o primeiro contacto cara a casa —de maneira telemática falando, claro— cos alumnos de México. Hoxe coñécense. Hoxe reafirman a súa vontade común de seguir traballando por un consumo responsable. «Cremos que o feito de que o colexio mexicano implicouse engade interese porque poderemos comparar as diferenzas que se poden producir polas distintas condicións ambientais que hai nos dous lugares», finaliza María Arjiz.
Devandito iso, e resultando moi difícil destacar a un centro sobre outro, non cabe dúbida de que o CPR Miraflores, de Ourense, ocupa un lugar no podio. O seu traballo foi recoñecido no seu día cun premio provincial de Voz Natura, unha iniciativa de La Voz de Galicia e a Fundación Santiago Rey Fernández-Latorre, e que conta co apoio da Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda, a Deputación da Coruña, a Fundación Alcoa, O Corte Inglés, a Fundación Ramón Areces e Inditex.
Pero que fan baixo o lema «Somos responsables»? Explícao a coordinadora do proxecto, a profesora María Arjiz, que leva no centro cinco anos aínda que Voz Natura está presente en Miraflores desde moito antes: «Unha das actividades é a análise da degradación de diferentes materiais recolleitos do lixo tras unha merenda». A súa idea é que os alumnos «poidan comparar e observar, de primeira man, canto tarda en degradarse a materia orgánica, como pode ser unha monda de plátano con respecto ao que tarda un vaso de iogur, por exemplo». E ao mesmo tempo, tamén estudar como certos parámetros naturais (choiva, tipo de terra, temperatura, etc.) poden afectar á devandita degradación.
E este non é un proxecto máis, porque é internacional. A profesora aclara: «Implica ao noso alumnado de 3.º da ESO e ao alumnado do mesmo grupo de idade do Colexio Highlands de México, co que temos diferentes actividades colaborativas».
«O que facemos é interdisciplinar, xa que inclúe bioloxía, química (analizamos as terras) e imos elaborar unhas estatísticas, así que as matemáticas entran tamén», di María Arjiz, quen non oculta a súa satisfacción polo interese que mostran os seus alumnos, e engade: «E un grupiño de infantil, que como están con residuos cero, déronnos o plástico dalgúns alumnos que en certo momento apareceron polo recreo envolvendo con el a merenda».
E todo iso ten hoxe un colofón que en realidade é o principio dunha amizade que en Miraflores esperan que sexa longa. Porque xustamente hoxe, ás catro e media da tarde hora española, teñen o primeiro contacto cara a casa —de maneira telemática falando, claro— cos alumnos de México. Hoxe coñécense. Hoxe reafirman a súa vontade común de seguir traballando por un consumo responsable. «Cremos que o feito de que o colexio mexicano implicouse engade interese porque poderemos comparar as diferenzas que se poden producir polas distintas condicións ambientais que hai nos dous lugares», finaliza María Arjiz.