Os colexios de Voz Natura declaran o seu amor polos bosques
Todos os días mundiais son igualmente importantes cando se trata de espertar conciencias sobre leste ou aquel aspecto, pero hai algúns que tocan máis directamente as fibras sensibles dos máis de tres centenares e medio de centros educativos que participan este curso en Voz, unha iniciativa de La Voz de Galicia e a Fundación Santiago Rey Fernández-Latorre, e que conta co apoio da Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda, a Deputación da Coruña, a Fundación Alcoa, O Corte Inglés, a Fundación Ramón Areces e Inditex.
É o caso do Día Mundial dos Bosques, que se celebra no planeta enteiro este martes, día 21. E a maioría deses centros levarán a cabo, como mínimo, algún acto simbólico que lembra a vital importancia dos bosques.
Ana María Arias leva máis de tres lustros en Voz Natura e parece unha muller infatigable. Durante anos o seu centro, o lucense CEIP Monte Baliño, de Pantón (Lugo), estivo a plantar árbores nun proxecto da Deputación que xa desapareceu. «Iso xa estaba asimilado, e agora demos un cambio coa axuda de Medio Rural, que nos ofertou traballar en como se tratan vos sós empobrecidos polos incendios e como se recuperan».
Os 56 alumnos e os profesores («Somos un colexio pequerrechiño», di esta profesora de infantil que procede de centros moi grandes onde esa cantidade de estudantes equivalía a pouco máis de dúas aulas) que participan nesa actividade da man de Voz Natura atenderon ás instrucións dos axentes forestais e están a esperar a ir ás bases aéreas desde onde se planta cara aos incendios. «Acaba o incendio e non é chegar e plantar, o chan é moi importante, non o son tan só as arbores», di Ana María Arias.
Álvaro Leis está de permiso de paternidade, pero iso non lle impediu estar en contacto cos seus compañeiros e decatarse de como vai o día a día. O seu centro é o CPR Seminario Menor A Inmaculada, de Ourense, onde o ano pasado puxeron o punto final a un proxecto chamado Roteiro das árbores. «De momento, iso está rematado, e digo de momento porque hai que seguir cos labores de mantemento, e veñen centros a coñecer o itinerario», remata.
Agora están metidos de cheo no horto escolar, moi ligado á súa cociña «porque así utilizamos produtos nosos, de proximidade, e explicamos como aproveitar mellor a auga», engade este profesor que se mostra orgulloso de que participen nos seus proxectos 85 alumnos —todos de secundaria, entre 12 e 18 anos— máis os profesores.
Máis exemplos? Si, moitos máis. Alumnos e profesores do CEIP Ría do Burgo de A Coruña levan anos reforestando as marxes da ría, ao mesmo tempo que plantan froiteiras no centro. E hoxe, cos de quinto, volven á carga, algo que farán mañá —coa colaboración do seu concello— os de segundo.
É o caso do Día Mundial dos Bosques, que se celebra no planeta enteiro este martes, día 21. E a maioría deses centros levarán a cabo, como mínimo, algún acto simbólico que lembra a vital importancia dos bosques.
Ana María Arias leva máis de tres lustros en Voz Natura e parece unha muller infatigable. Durante anos o seu centro, o lucense CEIP Monte Baliño, de Pantón (Lugo), estivo a plantar árbores nun proxecto da Deputación que xa desapareceu. «Iso xa estaba asimilado, e agora demos un cambio coa axuda de Medio Rural, que nos ofertou traballar en como se tratan vos sós empobrecidos polos incendios e como se recuperan».
Os 56 alumnos e os profesores («Somos un colexio pequerrechiño», di esta profesora de infantil que procede de centros moi grandes onde esa cantidade de estudantes equivalía a pouco máis de dúas aulas) que participan nesa actividade da man de Voz Natura atenderon ás instrucións dos axentes forestais e están a esperar a ir ás bases aéreas desde onde se planta cara aos incendios. «Acaba o incendio e non é chegar e plantar, o chan é moi importante, non o son tan só as arbores», di Ana María Arias.
Álvaro Leis está de permiso de paternidade, pero iso non lle impediu estar en contacto cos seus compañeiros e decatarse de como vai o día a día. O seu centro é o CPR Seminario Menor A Inmaculada, de Ourense, onde o ano pasado puxeron o punto final a un proxecto chamado Roteiro das árbores. «De momento, iso está rematado, e digo de momento porque hai que seguir cos labores de mantemento, e veñen centros a coñecer o itinerario», remata.
Agora están metidos de cheo no horto escolar, moi ligado á súa cociña «porque así utilizamos produtos nosos, de proximidade, e explicamos como aproveitar mellor a auga», engade este profesor que se mostra orgulloso de que participen nos seus proxectos 85 alumnos —todos de secundaria, entre 12 e 18 anos— máis os profesores.
Máis exemplos? Si, moitos máis. Alumnos e profesores do CEIP Ría do Burgo de A Coruña levan anos reforestando as marxes da ría, ao mesmo tempo que plantan froiteiras no centro. E hoxe, cos de quinto, volven á carga, algo que farán mañá —coa colaboración do seu concello— os de segundo.