A enerxía de Los Sauces para potenciar o seu Ecoauditoría escolar
Este martes é o Día Mundial da Enerxía. No colexio Los Sauces, en Pontevedra, saben moito diso porque levan máis de tres lustros desenvolvendo un proxecto de concienciación e acción de aforro enerxético, de luces, de auga, de papel e, ademais, de xestión dos residuos como a outra cara da moeda. Un gran proxecto que, no curso 2009-2010, gañou o premio Galicia Voz Natura. Palabras maiores.
Ramón Sineiro de Saa, profesor dos Salgueiros que se deixa a alma na Ecoauditoría escolar (o paraugas que engloba as súas múltiples actuacións) comeza cunha reflexión: «Para nós a auditoría foi un magnífico recurso co fin de traballar a educación ambiental como un verdadeiro método de resolución de problemas».
Biodoversidad, sistemas e desenvolvemento sostible
Pero, que fan exactamente? O profesor Sineiro explica que o seu proxecto consta de dous grandes bloques temáticos: biodiversidade e sistemas por unha banda (levando a cabo actividades como reforestación, estudo da biodiversidade, horto escolar…) e desenvolvemento sostible polo outro. E engade: «Ademais, en educación infantil desenvolvemos o programa Green Project, dedicado a que os máis pequenos coñezan e aprendan de forma moi amena como funciona o ciclo da materia na natureza».
Daquela o docente volve á reflexión, ás bases polas que se rexe a súa acción: «Nós pretendemos non só educar para coñecer, senón tamén educar para actuar e participar na resolución dos problemas ambientais que xorden na nosa contorna máis inmediata».A realidade móstrase sempre complexa, e segue sen haber solucións fáciles a problemas difíciles. Aí entra en xogo a metodoloxía, que en Los Sauces «é construtiva, interdisciplinar e, desde logo, motivante que ademais vai implicar unha posible mellora do centro». A meta -que non será a última- é «conseguir que o noso colexio identifíquese como un centro ecoeficiente», en palabras de Sineiro de Saa.
E como aínda queda medio febreiro por diante, non é mal momento de lembrar que o ecorreto de Voz Natura para este mes é xustamente ese: «Aforramos enerxía!». E se alguén aínda non sabe para que, resulta moi fácil de explicar: para reducir a contaminación ambiental e contribuír ao desenvolvemento sostible.
Ramón Sineiro de Saa, profesor dos Salgueiros que se deixa a alma na Ecoauditoría escolar (o paraugas que engloba as súas múltiples actuacións) comeza cunha reflexión: «Para nós a auditoría foi un magnífico recurso co fin de traballar a educación ambiental como un verdadeiro método de resolución de problemas».
Biodoversidad, sistemas e desenvolvemento sostible
Pero, que fan exactamente? O profesor Sineiro explica que o seu proxecto consta de dous grandes bloques temáticos: biodiversidade e sistemas por unha banda (levando a cabo actividades como reforestación, estudo da biodiversidade, horto escolar…) e desenvolvemento sostible polo outro. E engade: «Ademais, en educación infantil desenvolvemos o programa Green Project, dedicado a que os máis pequenos coñezan e aprendan de forma moi amena como funciona o ciclo da materia na natureza».
Daquela o docente volve á reflexión, ás bases polas que se rexe a súa acción: «Nós pretendemos non só educar para coñecer, senón tamén educar para actuar e participar na resolución dos problemas ambientais que xorden na nosa contorna máis inmediata».A realidade móstrase sempre complexa, e segue sen haber solucións fáciles a problemas difíciles. Aí entra en xogo a metodoloxía, que en Los Sauces «é construtiva, interdisciplinar e, desde logo, motivante que ademais vai implicar unha posible mellora do centro». A meta -que non será a última- é «conseguir que o noso colexio identifíquese como un centro ecoeficiente», en palabras de Sineiro de Saa.
E como aínda queda medio febreiro por diante, non é mal momento de lembrar que o ecorreto de Voz Natura para este mes é xustamente ese: «Aforramos enerxía!». E se alguén aínda non sabe para que, resulta moi fácil de explicar: para reducir a contaminación ambiental e contribuír ao desenvolvemento sostible.