Protexer o patrimonio cultural e natural, outro dos obxectivos dos centros Voz Natura
O 16 de novembro de 1972, asinábase en París a Convención sobre Patrimonio Mundial Cultural e Natural e sentaban as bases para desenvolver a súa protección e conservación. Tamén se alentaba aos Estados membros a integrar a protección do patrimonio cultural e natural nos seus programas de planificación e a fortalecer a apreciación de toda a sociedade polos bens do Patrimonio Mundial e a mellorar a súa protección a través de programas educativos e informativos.
Neste sentido, os centros que participan en Voz Natura analizan como interactúan as persoas coa natureza e a cultura e trasládannos a necesidade fundamental de preservar o equilibrio entre ambos. Como exemplo, alumnos e profesores do CEIP Campanario de Porto do Son actúan no Castro de Baroña e realizan proxectos moi completos de restauración e embelecemento sobre o patrimonio natural e etnográfico.«Todos os anos percorremos a parroquia vendo pombais, petróglifos, casas onde teñen colmeas nas paredes, cruceiros de capela típicos desta bisbarra e a igrexa, onde ou campaneiro nos ensina os distintos toques de campás e déixanos practicar», di Juan Parga, profesor responsable do proxecto. Neste centro destacan pola súa implicación sobre o seu territorio e o traballo en colaboración coa Comunidade de Montes de Baroña e co resto da comunidade educativa.
Quen tamén arrincan agora son os alumnos do IES San Rosendo, de Mondoñedo. Rematada o curso pasado a primeira fase —do que dá boa conta o blogue elaborado polos estudantes—, acometen a segunda con renovados bríos. Sobre que actúan? Pois sobre o cemiterio vello da súa localidade. «Empezamos por facer inventario dos danos no patrimonio do camposanto e elaboraremos unha proposta de que cremos que hai que facer para intervir sobre eles e para conservar o patrimonio», manifesta o profesor Miguel Freire, que tamén pretende involucrar ao concello.
E se hai alguén implicado en recuperar patrimonio cultural, esa é Alba Otero, que agora mesmo está «en proceso de motivación», como ela mesma di, e o seu plan é implicar aos avós e levalos á aula. A EEI Fanny, de Narón, onde traballa, ten como proxecto deste ano «A tradición dos avós», e con eles van reciclar materiais variados (desde plásticos a botellas) para elaborar xoguetes tradicionais. «Os avós non tiñan moitos medios económicos, así que nas casas facíanse os seus propios xoguetes, como pelotas con papel envolto en papel e en máis papel», di a profesora dese centro no cal a palabra tradición está omnipresente.
Tamén o CEIP dás Vendas dá Barreira (Riós-Ourense) leva a cabo distintas actividades cuxo obxectivo é reducir o impacto ambiental das nosas accións. Organizan saídas didácticas para coñecer e poñer en valor o noso patrimonio (o río Mente, o roteiro de Ou Foxo do Lobo de Pedroso en plena Serra de Urdiñeira...) e realizan trípticos promocionando os valores paisaxísticos do Concello de Riós.
Na provincia de Pontevedra, a Asociación Avelaíña de Baiona organiza actividades para a conservación do patrimonio natural do Camiño de Santiago implicando tanto á poboación local como aos peregrinos e peregrinas, tecido asociativo e diversas entidades do terceiro sector.
Seguimos traballando para lograr aumentar a conciencia pública, a participación e o apoio ao Patrimonio Mundial!
Neste sentido, os centros que participan en Voz Natura analizan como interactúan as persoas coa natureza e a cultura e trasládannos a necesidade fundamental de preservar o equilibrio entre ambos. Como exemplo, alumnos e profesores do CEIP Campanario de Porto do Son actúan no Castro de Baroña e realizan proxectos moi completos de restauración e embelecemento sobre o patrimonio natural e etnográfico.«Todos os anos percorremos a parroquia vendo pombais, petróglifos, casas onde teñen colmeas nas paredes, cruceiros de capela típicos desta bisbarra e a igrexa, onde ou campaneiro nos ensina os distintos toques de campás e déixanos practicar», di Juan Parga, profesor responsable do proxecto. Neste centro destacan pola súa implicación sobre o seu territorio e o traballo en colaboración coa Comunidade de Montes de Baroña e co resto da comunidade educativa.
Quen tamén arrincan agora son os alumnos do IES San Rosendo, de Mondoñedo. Rematada o curso pasado a primeira fase —do que dá boa conta o blogue elaborado polos estudantes—, acometen a segunda con renovados bríos. Sobre que actúan? Pois sobre o cemiterio vello da súa localidade. «Empezamos por facer inventario dos danos no patrimonio do camposanto e elaboraremos unha proposta de que cremos que hai que facer para intervir sobre eles e para conservar o patrimonio», manifesta o profesor Miguel Freire, que tamén pretende involucrar ao concello.
E se hai alguén implicado en recuperar patrimonio cultural, esa é Alba Otero, que agora mesmo está «en proceso de motivación», como ela mesma di, e o seu plan é implicar aos avós e levalos á aula. A EEI Fanny, de Narón, onde traballa, ten como proxecto deste ano «A tradición dos avós», e con eles van reciclar materiais variados (desde plásticos a botellas) para elaborar xoguetes tradicionais. «Os avós non tiñan moitos medios económicos, así que nas casas facíanse os seus propios xoguetes, como pelotas con papel envolto en papel e en máis papel», di a profesora dese centro no cal a palabra tradición está omnipresente.
Tamén o CEIP dás Vendas dá Barreira (Riós-Ourense) leva a cabo distintas actividades cuxo obxectivo é reducir o impacto ambiental das nosas accións. Organizan saídas didácticas para coñecer e poñer en valor o noso patrimonio (o río Mente, o roteiro de Ou Foxo do Lobo de Pedroso en plena Serra de Urdiñeira...) e realizan trípticos promocionando os valores paisaxísticos do Concello de Riós.
Na provincia de Pontevedra, a Asociación Avelaíña de Baiona organiza actividades para a conservación do patrimonio natural do Camiño de Santiago implicando tanto á poboación local como aos peregrinos e peregrinas, tecido asociativo e diversas entidades do terceiro sector.
Seguimos traballando para lograr aumentar a conciencia pública, a participación e o apoio ao Patrimonio Mundial!